in

Fanúšikovia sa dočkali! Blizzard vydáva pôvodnú verziu World of Warcraft: Classic už o necelý týždeň

Blizzard Entertainment  po dlhých rokoch podľahol tlaku časti svojej fanbase, ktorí už od prvého datadisku žiadali vrátenie tzv. „Vanilly“. Rokmi sa táto skupina rozširovala, pretože každým datadiskom sa WoW menilo viac na „theme park MMO“ a postupne sa odstraňovali RPG prvky. Hra sa časom zmenila na single-player, kde sa môžete zapojiť do komunity, ale hra to od vás nevyžaduje.

Poslednou kvapkou bolo zrušenie private serveru Nostalrius, ktorý verne replikoval pôvodnú verziu hry. Blizzard legálne zasiahol a to znova otvorilo tému legacy serverov. Nakoniec Blizzard pozval tvorcov tohto serveru na stretnutie. Dlhé mesiace o tom nebolo počuť, až na Blizzcone oznámili, že začali pracovať na WoW: Classic.

Blizzard samozrejme neprestal pracovať na nových datadiskoch, no po nevydarenom vydaní najnovšieho s názvom Battle for Azeroth sa ľudia začali viac a viac zaujímať, čo bude s Classicom. Na jar tohto roku oznámili dátum vydania na 27.8.2019 a spustili betu. Tá sa stretla s nevídaným úspechom. Väčšina streamerov vymenilo BfA za Classic a zdalo sa, že sa všetci bavia oveľa viac.

No nie je všetko ružové, ako sa na prvý pohľad zdá. Ľudia požadujú pôvodnú verziu bez zmien, ktorá rozhodne nebola vyrovnaná. Niektoré povolania boli silnejšie ako iné, čo vtedy nemusel byť taký veľký problém, ale teraz o tom všetci vedia a to môže spôsobiť nevyvážené rozloženie síl.

Addony môžu byť tiež kameň úrazu. Tieto dodatky do hry môžu výrazne uľahčiť hranie a tým vytvoriť ešte väčšiu priepasť medzi bežným hráčom a elitou. Herný priemysel sa za tie roky tiež zmenil a Classic WoW sa momentálne považuje za náročnú hru, kde je svet nehostinný a potrebujete pomoc na každom kroku. Aj keď v roku 2004 bolo WoW vyvíjané práve pre bežných hráčov a preto napríklad smrť nebola takmer vôbec trestaná (v iných MMO z tej doby ste stratili veci, XP alebo rovno levely apod.).

Veľký záujem tiež ohrozuje hladké spustenie. Blizzard 2 týždne dopredu otvoril možnosť vytvoriť si postavy za účelom obsadenia si nickov a záujem bol väčší, ako sa čakalo. V EU aj US už museli otvoriť 2 nové servery, pretože sa očakáva, že na tých prvých bude pri vydaní čakačka až 10 000. Ako to nakoniec bude uvidíme už o týždeň.

 

zdroj

   
Odoberať
Upozorniť na

0 Komentáre
Komentáre z článku
Zobraziť komentáre